Directory of Experts

You are here

Back to search results
Patrice Farand
B. Ing (Poly), M.Éd. (Montréal)

Phone: (514) 340-4711 Ext. 3934 Fax: (514) 340-4159 Room: A-578.2

Research interests and affiliations

Research interests
  • Workload
  • Active pedagogy
  • Concept inventory
  • Elaboration of pedagogical methods

Publications

Recent publications
Journal article
Farand, P. & Tavares, J.R. (2017). A concept inventory for knowledge base evaluation and continuous curriculum improvement. Education for Chemical Engineers, 21, 33-39. Retrieved from https://doi.org/10.1016/j.ece.2017.07.001
Conference paper
Legros, R., Farand, P., Perrier, M., Bertrand, F., Dubois, C. & Klvana, D. (2015). Horizontal Integration of Core Courses in Chemical Engineering : 10 years after. Paper presented at the 65th CSChE Annual Meeting, Calgary, Alberta.
Journal article
Harvey, V.C., Farand, P., Legros, R. & Tavares, J.R. (2015). On the average perception of perceived averages. Education for Chemical Engineers, 12, 12-19. Retrieved from https://doi.org/10.1016/j.ece.2015.06.002
Conference paper
Harvey, V.C., Farand, P., Legros, R. & Tavares, J.R. (2014). On the average perception of perceived averages. Paper presented at the 64th Canadian Chemical Engineering Conference, Niagara Falls, Ontario.

Teaching

  • GCH1121 : Introduction à la conception en génie chimique
  • GCH1110 : Analyse des procédés et développement durable
  • GCH1140 : Travail en équipe et projet en génie chimique
  • GCH2550 : Projet de modélisation numérique
  • GCH3100A : Opérations unitaires
  • GCH3100C : Projets d'opérations unitaires

Press review about Patrice Farand

February 12, 2018, Lien Multimédia , Polytechnique Montréal inaugure deux chaires en enseignement et apprentissage du génie Polytechnique Montréal a inauguré la Chaire Innovation en moyens pédagogiques d'apprentissage actif pour le génie (IMPACTG) et la Chaire en apprentissage par projets.